Pet ključnih mjera efikasnosti brenda poslodavca

Brojne su prednosti dobrog brenda poslodavca. Bolji angažman zaposlenih, bolja produktivnost, manje ulaganje u promociju i smanjeni troškovi zaposlenja su samo dio prednosti.

Znanstveno i praktično je dokazano da snaga brenda poslodavca ima izravan utjecaj na privlačenje talenata te da su zaposleni u tvrtkama s boljom reputacijom posvećeniji i sretniji. Što je brend poslodavca bolji, kompanija privlači i zadržava kvalitetnije kandidate, smanjuje troškove zapošljavanja i marketinga te povećava produktivnost.

Ljudi imaju prirodnu sklonost pripadati određenoj poslovnoj kulturi. I prije prijave za posao, većina na platformama društvenih medija provjerava poslodavca kako bi stekli dojam o imidžu tvrtke te temeljem toga mogli procijeniti svoja očekivanja i uklapanje u poslovnu kulturu. Obično su spremni raditi i za nižu plaću ako rade u tvrtki s izvrsnim ocjenama i koja je na glasu kao pozitivan brend jer time podižu i svoj vlastiti brend. Stoga je logičan put prijave za rad u tvrtkama s jakim brendom poslodavca. Takvi poslodavci su automatski u prednosti jer trebaju znatno manje ulagati u proces zapošljavanja i u druge proizvode kako bi ostali ispred konkurencije.

Employer Branding

 

Također, u tvrtkama dobre reputacije u kojima je brend poslodavca usklađen s iskustvom rada i sami zaposleni postaju zagovornici brenda. Što sami zaposleni više pozitivno govore o vašoj kompaniji, privući ćete bolje kandidate. Uz to, zaposleni koji rade za poznate tvrtke dobre reputacije su strastveniji i posvećeniji. A brend jača bez potrebe velikih ulaganja u marketing jer svijest raste putem metode usmenog prijenosa  (eng. mouth-to-mouth). Krajnji rezultat je dobro poslovanje jer što su zaposleni produktivniji i sretniji, posao raste.

Svjedočimo velikim naporima i ulaganjima kompanija u razvoj employer brenda bez stvarnog uvida u efikasnost provedenoga.

Kao i kod svega drugoga, važno je mjeriti kako bismo mogli upravljati.

 

Donosimo pregled pet ključnih pokazatelja jačine brenda poslodavca:

 

 1. Stopa prihvaćanja ponuda za posao

Kao rezultat dobrog brenda poslodavca, stopa prihvaćanja ponude za posao trebala bi se povećati. Ako nije, to bi moglo ukazivati na loše iskustvo kandidata, “uska grla” u zapošljavanju ili pretjerano brendiranje (kada je Employer Branding poslodavca pretjerano naglašen i ne usklađen sa stvarnim stanjem u kompaniji). Uvijek tražite povratnu informaciju od kandidata u procesu selekcije, posebno onih koji odbiju ponudu za posao. Otkrivanje zašto niste njihov prvi izbor za posao i koje tvrtke preferiraju moglo bi dati sjajan uvid u ono što treba poboljšati u brendu tvrtke.

 

2. Kvaliteta zapošljavanja

Vrijednost koju novozaposleni doprinosi vašoj tvrtki mjeri se kvalitetom zapošljavanja. Kvaliteta zapošljavanja najvrjedniji je KPI učinka u zapošljavanju, a vrlo teško ga je procijeniti. Snažan Employer Branding može se mjeriti kvalitetom zaposlenih. Ako je vaš brend poslodavca dobro razvijen, vaša će tvrtka privući više kvalitetnih kandidata, povećati produktivnost radne snage i poboljšati zadržavanje zaposlenih.

Ako se stopa odlaska vaših zaposlenih povećava, to bi moglo ukazivati da vaši zaposleni nisu angažirani ili da ne misle da ste poslodavac od povjerenja. Otići će čim se ukaže prilika, narušavajući ugled vaše tvrtke zbog nepovoljnih recenzija. S druge strane, dobro razvijen Employer Branding, potaknut će zadržavanje zaposlenih tako što će poželjeti raditi za vašu tvrtku.

 

3. Vrijeme za zapošljavanje

Vrijeme zapošljavanja može vam pomoći da otkrijete “uska grla” u vašem procesu zapošljavanja i snagu brenda kompanije. To odražava koliko je vaš brend jak kao dobar poslodavac. Što je brend poslodavca bolji, to više vremena možete posvetiti svojim zaposlenima i učiniti njihovo radno mjesto poželjnim umjesto da trošite vrijeme i novac na promociju. Ulaganje u brend tvrtke dovodi do većeg interesa i  želje kandidata da rade za vas. Oni će htjeti  raditi za vas, a ne za vaše konkurente.

 

4. Preporuke zaposlenih

Kao što je spomenuto na početku članka, preporuke zaposlenih najbolji su znak koliko je jak brand zaposlenih vaše tvrtke. Oni ukazuju na to da su vaši zaposleni spremni predložiti vašu tvrtku svojim prijateljima, obitelji ili drugoj radnoj mreži. Preporuke zaposlenih najčešći su izvor visokokvalitetnog i uz to jeftinog zapošljavanja. Angažirani zaposlenici i zaposlenice će  vjerojatnije će dati dobre ocjene tvrtki na dostupnim kanalima evaluacije, kao i aktivno sudjelovati u marketinškim porukama poslodavca kao što su izjave o iskustvu rada ili drugi sadržaji na društvenim mrežama.

 

5. Certifikacija kao postupak vanjske validacije

Postupak vanjske validacije kroz certifikaciju daje dobar uvid u kvalitetu internog sustava, usporedbu s peer kompanijama i poziciju u odnosu na najbolje prakse. Ako uz to daje i povratnu informaciju o iskustvu zaposlenih kao što se provodi kroz MAMFORCE postupak certifikacije kroz jedinstveni postupak se dobije kompletna metrika koja pokazuje uspješnost provedenih aktivnosti i jasno ukazuje što je potrebno poboljšati. Dodatni razlog za certifikaciju su i potencijalni zaposleni koji pri istraživanju kompanija uzimaju u obzir i vanjsku validaciju.

 

Ako želite saznati više o MAMFORCE postupku certifikacije javite se, rado ćemo pomoći razvoju vašeg brenda poslodavca!

 

    Zanima nas:

     

    Izvori:

    https://www.entrepreneur.com/article/310546
    https://www.fraserdove.com/measure-employer-brand/

      Postani MAMFORCE INSIDER

      Budi na izvoru relevantnih tema iz područja raznolikosti i uključenja, rodnog balansa, razvoja ljudi i organizacije. Ostvari i posebne popuste na naše edukacije!