Proglašene kompanije prijatelji obitelji i žena

BKS Bank AG je nova članica MAMFORCE kluba, dok su Hrvatski Telekom i Zagrebačka banka potvrdili status. Nužno je daljnje osvještavanje poslodavaca o potrebi stvaranja radnih uvjeta koji omogućuju usklađenje privatnog i poslovnog života te jednake mogućnosti razvoja muških i ženskih karijera. Posebno je važna prilagodba kod poslodavaca koji privlače stručnjake STEM područja.

Zagreb, 14. prosinca 2017. – Održano je završno ovogodišnje proglašenje kompanija prijatelja obitelji i žena nositeljica MAMFORCE standarda osnovnog i naprednog stupnja. Osnovni MAMFORCE standard dodijeljen je hrvatskoj podružnici BKS Bank AG koja je uspješno prošla postupak procjene postojećih praksi i koja se obvezala na provedbu dodatnih odgovornih praksi u području odgovornosti prema obitelji i rodnoj jednakosti tijekom sljedeće godine. Istovremeno, potvrdu visoke razine kompetencija u provođenju obiteljski odgovorne i rodno osviještene politike upravljanja ljudskim potencijalima stekli su Hrvatski telekom d.d. i Zagrebačka banka d.d. koje su time postale nositeljice naprednog MAMFORCE COMPANY standarda.

U sklopu dodjele održano je predavanje prof. dr.sc. Željke Kamenov, redovite profesorica socijalne psihologije Filozofskog fakulteta u Zagrebu „Izazovi (ne)jednakih mogućnosti muškaraca i žena na radnom mjestu“. Prof. Kamenov je tim povodom izjavila: „Iako većina ljudi vjeruje da se prema ženama i muškarcima odnose isto, zapravo se, zbog rodnih stereotipa koje svi imamo, ponašaju različito; muškarce se tretira kao važnije i sposobnije, daje im se više mogućnosti, podrške, resursa, autonomije i promocije nego jednako kvalificiranim ženama.“

Diana Kobas Dešković, kreatorica MAMFORCE metode, dala je poseban osvrt na nedovoljnu zastupljenosti mladih žena u sve potrebnijim i dobro plaćenim STEM zanimanjima - „Udio od 34 posto žena na STEM diplomskim studijima u Hrvatskoj, koji uključuju tehničke, prirodne i biotehničke znanosti, govori o daljnjoj potrebi popularizacije tih sve traženijih zvanja među ženskom populacijom. Važno je i daljnje osvještavanju poslodavaca o potrebi stvaranja radnih uvjeta za privlačenja mladih, talentiranih žena koje često, zbog potrebe za usklađenjem privatnog i poslovnog života, radije traže zaposlenje u nastavničkim zanimanjima, a ne u industriji.“

Cijelo izvješće nalazi se OVDJE.