Nazovimo mentorstvo pravim imenom - osobni i profesionalni razvoj

12.07.2019.

 

Mentorstvo je uobičajena praksa u gotovo svim organizacijama s kojima surađujemo, odnosno većina naših klijenata se pohvali s dobrim praksama mentorstva koje provode već godinama. Međutim iza toga se obično skrivaju zaista dobri programi mentorstva radnog mjesta koje uključuje aktivnosti i procese, ali ne i podršku osobnog razvoja što bi trebala biti okosnica mentorskih programa.

Vratimo se na početak, mentorski programi koje sugeriramo su usmjereni na osobni razvoj, prijenos znanja i iskustva starijih kolega i kolegica, ali i tzv. vršnjačkih mentorskih programa kada se želi pružiti podrška skupini sličnih izazova (npr. roditeljstvo, akvizicija, preseljenje u drugu zemlju i sl.). U okviru programa raznolikosti i uključenja koje provodimo poseban naglasak stavljamo na mentorske programe za žene jer istraživanja pokazuju da se među muškom populacijom mentorstvo osobnog razvoja događa i neformalnim putem, dok su ženama zbog većeg broja aktivnijih životnih uloga (zaposlenice, majke, kćeri..) potrebni formalni mentorski programi kojima upravljaju organizacije. Među čestim razlozima veće potrebe za formalnim programima mentorstva za žene se nalaze i uredske priče koje će već naći načina da malo bliži odnos između kolega suprotnog spola protumače kao odnos koji nije samo poslovan.

 

Sljedeće pitanje koje se nameće je kako provoditi mentorske programe. Naša sugestija je kroz upravljani i evaluirani proces, obično u „vlasništvu“ službi za ljudske potencijale jer nam je važno da cijeli proces koji zahtijeva odvajanje dragocjenog vremena mentora i štićenika bude obostrano koristan. Tu dolazimo do jednog vrlo važnog dijela, a to je edukacija mentora i štićenika o procesu mentorstva. Kao i svaki odnos i taj ima svoje zakonitosti za što je potrebna priprema. Osobno sam se prvi put susrela s važnošću pripreme kroz razgovor s bliskom prijateljicom, top menadžericom s dugogodišnjim iskustvom koja mi je rekla kako joj je veliki izazov bio biti mentorica jer nije znala na koji način pristupiti cijelom procesu. Što pitati, što prenositi, kako graditi odnos, što savjetovati. Razmišljanje je to jedne odgovorne osobe koja je svjesna posljedica svojih savjeta na razvoj mlađih kolega. Nužno je kod mentora osvijestiti odgovornost koju imaju te im pomoći s alatima kako bi bili što spremniji. S druge strane je važno pripremiti i štićenike, uputiti ih na vlastitu introspekciju, postavljanje ciljeva, način komunikacije, organizaciju susreta. Paralelno je potrebno cijeli proces pratiti i evaluirati kako bi se vidjela efikasnost kako mentora i štićenika, tako i utjecaj na poslovanje. Što je veći stupanj pripremljenosti to su i rezultati bolji.


S tim ciljem smo razvili program MENTOR2B kako bi pomogli u kreiranju mentorskih programa i podržali njihovu provedbu. Više o dosadašnjim reakcijama na program i rezultatima pratite na našim društvenim mrežama i budućim blogovima, a ukoliko želite biti na našoj prioritetnoj listi informiranja o novim programima i pri tome ostvariti posebne popuste predbilježite se već sada.

Komentari

Trenutno nema komentara