Kako imati sve? 50:50

Women’s Empowerment Forum (WEF) pod nazivom “Kako uspješno balansirati privatno i poslovno u obiteljima s dvije karijere?” u organizaciji Instituta za istraživanja i edukaciju – Zaposlena mama i Visokog učilišta Algebra, okupio je brojne predstavnice i predstavnike korporativnog i institucionalnog sektora Hrvatske, te malih i srednjih kompanija, koji su iz prve ruke željeli saznati najnovije spoznaje i preporuke za uspješno ostvarivanje ravnoteže privatnog i poslovnog života u obiteljima s dvije karijere. Glavno predavanje održala je prof. dr.sc. Željka Kamenov, jedna od vodećih hrvatskih stručnjakinja na području položaja žena na tržištu rada, bliskih odnosa te rodnih uloga. Ujedno, tvrtki Iskon Internet d.d., dodijeljen je MAMFORCE Standard za uspješno provođenje praksi u području obiteljske odgovornosti i rodne jednakosti.

Prof. dr.sc. Željka Kamenov
, redovna profesorica socijalne psihologije Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu istaknula je sljedeće: „U današnje vrijeme je 75% obitelji u kojima je oba partnera zaposleno. Međutim, žene i dalje obavljaju većinu kućanskih poslova. Osim zakonskim odredbama, žene ipak same najviše mogu napraviti za sebe. Trebaju znati što žele i da je njihova karijera jednako važna kao i karijera muškaraca. Kućanske poslove jednako tako mogu obavljati i muškarci. Vještine koje smo stekle kako uspješno obavljati poslovne zadatke, možemo primijeniti i u partnerskim odnosima.“

Pozdravljajući prisutne mr. sc. Diana Kobas Dešković, predsjednica Instituta za istraživanje i edukaciju Zaposlena mama, pokretačica Women’s Empowerment Foruma i kreatorica MAMFORCE Standarda je izjavila: „Obiteljska situacija značajno utječe na poslovni život, ali i obrnuto. Zahtjevi posla su sve veći i ulaze u privatno vrijeme pogotovo ukoliko volite svoj posao i posvećeni ste ostvarenju poslovnih ciljeva. Tu često govorimo o odgovornosti poslodavaca koji trebaju organizirati posao uzimajući u obzir i privatne potrebe zaposlenih, ali skloni smo zaboraviti da je veliki dio odgovornosti za usklađenje privatnog i poslovnog života i na nama samima jer i kod kuće trebamo podijeliti uloge i odgovornosti – partnerski.“

„Algebra grupa izlazi ususret zaposlenima, što uključuje i zaposlene roditelje, kroz ponudu online obrazovnih programa. Vjerujemo da smo uspjeli zaposlenim građanima ponuditi još jedan vid edukacije koji će lakše uklopiti u svoje slobodno vrijeme. Slično činimo i na Visokom učilištu Algebra, gdje se pojedina predavanja u sklopu studija u određenim slučajevima također mogu pratiti online. Sve to cijelu Algebra grupu čini family friendly tvrtkom koja pokušava zaposlenim majkama i očevima pomoći da bolje usklade svoje privatne i poslovne obaveze, ne zaboravljajući pritom na važnost cjeloživotnog obrazovanja“, izjavio je Hrvoje Balen, predsjednik Upravnog vijeća Visokog učilišta Algebra.

U dinamičnom razgovoru s parovima u kojem su, s jedne strane, sudjelovali Manuela Šola, osnivačica jedne od vodećih komunikacijskih agencija u regiji, Komunikacijski laboratorij i Nikola Žinić, kreativni direktor i suosnivač Bruketa&Žinić&Grey te Ksenija i Zlatko Galešić iz Ine, uz stvarne primjere iz života, zaključeno je da je za uspješan obiteljski život jako važno podržati razvoj karijere partnera, odnosno partnerice.

U sklopu panel diskusije na kojoj su sudjelovali Marina Morić (Vipnet), Ana Zrno (Algebra IgBS MBA stipendistica) i Hrvoje Sarić (Iskon) saznali smo da se i u izazovnoj radnoj industriji, kao što su telekomunikacije, puno toga može postići, ali uz dosljednu podjelu obiteljskih obaveza. Tvrtki

Iskon Internetu d.d. dodijeljen je osnovni MAMFORCE standard za uspješno provođenje praksi u području obiteljske odgovornosti i rodne jednakosti.

Iskon Internet zaposlenicima osigurava mogućnosti usklađivanja privatnog i poslovnog života, a to se prvenstveno odnosi na različite oblike fleksibilnih radnih aranžmana. Zaposlenim roditeljima omogućuje korištenje slobodnih dana za određene potrebe brige o djeci (bolest, polazak u školu, privikavanje na jaslice/vrtić) te im se osigurava dodatne dane godišnjeg odmora. Osim toga, u Iskonu se vodi računa o poštivanju privatnog vremena zaposlenih.


Što je Women’s Empowermenet Forum (WEF)?

WEF je nezavisna platforma ženskog lidershipa koja inspirira žene na poduzimanje značajnih koraka prema ostvarenju profesionalnih i osobnih težnji. WEF je referenca za osviještene žene i muškarce te organizacije koje prepoznaju prednosti inkluzivnog lidershipa koji vodi prihvaćanju različitosti i uključenju, čime se osiguravaju uvjeti za napredak ženskih talenata koji su trenutno nedovoljno iskorišteni. Želimo prilagoditi radno okruženje ženskim talentima, ali poticanjem napretka na „ženski“ način.

Women’s Empowerment Forum (WEF) podržavaju kompanije nositeljice MAMFORCE Standarda: 24sata, Agencija za znanost i visoko obrazovanje (AZVO), Coca-Cola HBC Hrvatska, Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR), Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM), Hrvatska udruga poslodavaca (HUP), Hrvatski telekom (HT), Industrija nafte (INA), Iskon internet, Jadranski naftovod d.d. (JANAF), LIDL, Poslovna inteligencija, Privredna banka Zagreb (PBZ), VIPnet, Zagrebačka banka (ZABA)


GOVORNICI

Otvorenje i moderiranje:

Mr. sc. Diana Kobas Dešković stručnjakinja je za područje ženskog lidershipa, uspostavljanja ravnoteže između raznih životnih uloga i općenito zdravog pristupa životu. Svojim radom pomaže ženama izraziti njihove stvarne želje i ambicije kroz ostvarenje osobnih poslovnih i životnih ciljeva.

Idejna je začetnica i kreatorica MAMFORCE© metode kojom se podržava rodna ravnopravnost i razvoj obiteljski odgovornih radnih okruženja koja stvaraju sretne, zadovoljne i angažirane zaposlenike. Promovira važnost osiguravanja radnih uvjeta za usklađenje privatnog i poslovnog života kao i uvjeta za nesmetani razvoj karijera zaposlenih majki i žena općenito. Završila je MBA na IE Business School u Madridu, te magistrirala i diplomirala psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Educirana je i u području transakcijske te geštalt psihoterapije. Karijeru je razvijala u Plivi na raznim rukovodnim poslovima u području marketinga i komunikacija, nakon čega se upustila u razvoj vlastitih poduzetničkih inicijativa. Certificirana je kao Executive Coach pri Academy of Executive Coaching iz Londona, koji je nadogradila daljnjom edukacijom u području razvoja lidershipa Kroz spoj raznolikog obrazovanja i iskustva.
Diana u svom radu koristi zaista jedinstven pristup koji kombinira osobni razvoj, lidership i razvoj praktičnih vještina. U sretnom je braku i majka dva osnovnoškolca.

Gošća predavačica:

Prof. dr. sc. Željka Kamenov je redovita profesorica na Katedri za socijalnu psihologiju Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Nastavnica je na preddiplomskom, diplomskom, specijalističkom i doktorskom studiju psihologije, a surađuje i na doktorskim studijima glotodidaktike, kineziologije i socijalnog rada.
Njeni istraživački i stručni interesi usmjereni su na područje socijalne kognicije (pojam o sebi i drugima, atribucijski procesi, samoregulacija, stereotipi, stavovi) kao i na područje bliskih odnosa (privrženost u odrasloj dobi; ljubavni, prijateljski i obiteljski odnosi u odrasloj dobi; rodne uloge). Vodila je niz domaćih i međunarodnih znanstvenih projekata, među kojima su «Uloga socio-kognitivnih procesa u samoregulaciji i interpersonalnim odnosima» te «Rodne, generacijske i kulturalne razlike u izražavanju ljubavi među bračnim partnerima». Kao mentorica, pomagala je pri izradi više od 80 diplomskih i magistarskih radova te osam doktorskih disertacija.
Objavila je više od 50 znanstvenih radova, 10 znanstvenih i stručnih knjiga te desetak poglavlja u knjigama iz područja socijalne psihologije.

Partneri u akciji:

Manuela Šola i Nikola Žinić poznati su par iz kreativne industrije. Oboje su poduzetnici, ujedno i menadžeri s velikom odgovornošću za zaposlene i klijente. Profesionalno je iza njih veliki broj projekata, evenata, klijenata, kampanja.

Manuela je vlasnica jedne od vodećih komunikacijskih agencija u regiji, Komunikacijski laboratorij, donedavno poznatu pod nazovom Abrakadabra. Aktivno sudjeluje u radu nekoliko relevantnih strukovnih i poslovnih udruženja poput Hrvatske udruge za odnose s javnošću i Hrvatske udruge poslodavaca. Ambasadorica je ženskog poduzetništva unutar projekta Female Entrepreneurship Ambassadors, a 2009. godine je dobila nagradu u kategoriji najboljih mladih menadžera. 

Nikola je kreativni direktor i suosnivač jedne od najnagrađivanijih dizajnerskih agencija u regiji. S Bruketa&Žinić OM osvojio je preko 450 priznanja za oglašavanje i dizajn. Odnedavno je tvrtka postala dio međunarodne mreže reklamnih agencija Grey, najveće svjetske grupacije za komunikacijske usluge te dobila novo ruho koje se očituje kroz promjenu naziva - Bruketa&Žinić&Grey. Time su postali kreativni hub za Europu, što je veliki uspjeh za, u globalnim razmjerima, malu agenciju.

 

Zajedno su roditelji jednogodišnje djevojčice, a Nikola uz to i tata dva tinejdžera.

 

Ksenija i Zlatko Galešić dolaze iz INA-e gdje su zaposleni zadnjih šest odnosno sedam godina. Oboje su došli u INA-u kroz program prepoznavanja talenata Growww što su dosadašnjim zalaganjem i poslovnim rezultatima i potvrdili. Njihov doprinos je prepoznat te su kroz zadnjih devet mjeseci oboje, s rukovoditeljskih, promovirani na direktorske pozicije.

Ksenija je direktorica održivog razvoja, zaštite zdravlja i sigurnosti logistike za što je odgovornost preuzela nedugo nakon povratka s drugog roditeljskog dopusta u srpnju ove godine. Kako bi što bolje iskoristila vrijeme roditeljskog dopusta, uz skrb o djetetu je radila i na razvoju poslovnih vještina kroz edukacije koje joj je kompanija omogućila.

 


Zlatko dolazi s pozicije direktora Poslovanja UNP-a iz INA-e (Ukapljeni Naftni Plin) zadužen za prodaju UNP na domaćem tržištu i koordinaciju prodaje na drugim glavnim tržištima. Svoju karijeru je započeo kao Growww pripravnik 2010. godine. Nakon dvije godine Zlatko preuzima upravljanje Distributivnim centrom INA-e, zaduženim za opskrbu tržišta te integrira različite vidove distribucije i centralizira poslovanje. Diplomirao je na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu, a potom završava MBA na Cotrugli Business School 2014. Dodatna specifična znanja iz područja naftnog biznisa usvaja u okviru interne edukacije na razini MOL Grupe – Advance.

Ksenija i Zlatko su roditelji dvoje djece, prvašića i djevojčice koja ima dvije godine.

Panelisti/ce:

Marina Morić vodi Odjel kompenzacija i benefita unutar ljudskih resursa u Vipnetu. Svoju karijeru započela je u Vipnetu kao specijalist u Odjelu kontrolinga nakon čega preuzima poziciju izvršne asistentice predsjednika Uprave na kojoj je, između ostalog, bila uključena u kreiranje strategije kompanije te vodila ključne strateške projekte u dvije operativne zemlje. Diplomirala je ekonomiju, smjer financije, na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Dodatna znanja stječe u području ljudskih potencijala na raznim edukacijama, od kojih je posljednja u sklopu Selectio HR Akademije. Sretno je udana i ponosna majka dvoje djece, sedmogodišnje Sare i četverogodišnjeg Lovre.


Ana Zrno radi kao voditeljica odjela upravljanja poslovnim procesima u TELE2 gdje je zaposlena od 2011. godine na različitim rukovodećim pozicijama, kao voditeljica komercijalnih projekata, te voditeljica odjela za razvoj proizvoda. Prethodno radno iskustvo u telekomunikacijama je stekla u Vipnetu, a karijeru je započela u Siemensu prije sedamnaest godina na poslovima razvoja softvera. Diplomirala je na Zagrebačkom FER-u, a dodatna znanja upravljanja i biznisa upravo stječe na studiju e-MBA u Algebri.

Ana je u sretnoj vezi, majka dvoje djece, trogodišnjaka i devetogodišnjakinje.

 

Hrvoje Sarić radi kao voditelj upravljanja kanalima, proizvodima i prodajnim nastupom u Iskonu. Karijerne aspiracije su mu oduvijek bile povezane s prodajom, napretkom i pokretanjem procesa koji mogu učiniti posao boljim i jednostavnijim. Tom se analogijom vodi i u privatnom životu pa uspješno balansira brak, dvoje djece (Vitu i Anu) i dvije mačke. Kad stigne trči, biciklira, angažira se u odboru roditelja ili sa suprugom, povjesničarkom umjetnosti, pogleda izložbu.
Hrvoje nastoji da njegova obitelj kroz probleme „protrči“ no pritom i nešto nauči. Motiviraju ga ljudi, učenje i dobra energija. Pritom uvijek ima besprijekorno ispeglanu košulju, koju pegla - sam, gledajući utakmice. Trenutačno se aktivno priprema za maraton.