ISKUSTVA ZAPOSLENIH

Matea Ferenčić, stručnjakinja za upravljanje kreditnim rizikom, BKS Bank

Upravo krećem na svoj prvi rodiljni dopust i prekrasan mi je običaj kojim BKS Bank prigodnim poklonom daruje svu novorođenčad svojih zaposlenika. U BKS Bank započela sam svoju karijeru još kao student te sam od samog početka osjećala da su kompetencije i trud koje ulažem u svoj rad dovoljni, odnosno da će 'druga strana' (voditelj, HR, direktori) to prepoznati i 'odraditi' svoj dio – poticati me, savjetovati, razumjeti moje potrebe za dodatnim edukacijama i adekvatno nagraditi. Ipak, i sama sam bila iznenađena kada mi je ovoga ljeta, kao trudnici, ponuđena viša pozicija, odnosno kada sam kao mlada žena u trenutku stvaranja obitelji, napredovala unutar odjela i banke. Sada sam spremna za nove, privatne izazove kojima se mogu potpuno posvetiti, bez straha za budućnost, znajući da me s povratkom u banku čeka isto radno mjesto i isti uvjeti koje ostavljam.

 

Mirjana Padovan Banić, voditeljica Poslovnice Rijeka – poslovanje s pravnim osobama, BKS Bank

Kada sam se zaposlila u BKS Bank, prije gotovo 10 godina, moj sin Fran imao je 4 godine, a kćerka Lina tek 7 mjeseci. Iako s malom bebom, vjerujem svjesni svih rizika vezanih uz bolovanja i sl., pružili su mi šansu na natječaju za radno mjesto savjetnika za corporate klijente te sam tada i zaposlena. Prve godine u BKS-u bile su pravi 'paralelni slalom' između potrebe i želje za poslovnom afirmacijom ali i istovremene potrebe da što više, u tim najranijim godinama, provedem vremena sa svojom djecom. Iako sam imala veliku podršku obitelji i dobru 'logistiku', različiti fleksibilni modeli vezani uz radno vrijeme koje banka nudi svim zaposlenicima, npr. preraspodjele radnog vremena, stvaranja tzv. 'banke sati' i korištenje tih sati ovisno o privatnim potrebama, kao i korištenje godišnjeg odmora u periodu kada su i djeca na praznicima ili npr. u prvom tjednu polaska u školu, a najviše od svega jasna poruka koju sam dobila kako je moje roditeljstvo i skladan i sretan obiteljski život interes i mog poslodavca, znatno su mi u tome pomogli. Moja djeca danas su sretna i zadovoljna, a ja – ja sam se, bez grižnje savjesti, potpuno posvetila svom poslu te sam nedavno, kada se u banci 'oslobodilo' radno mjesto za koje je raspisan i natječaj, promovirana na poziciju voditeljice Poslovnice u Rijeci.

 

Natalija Boltužić, tajnica Vijeća HAKOM-a

Organizacija mi omogućuje kontinuirano usavršavanje, stjecanje novih znanja kao i suradnju sa europskim institucijama u kojima sam stekla međunarodna poznanstva i iskustva. Također, vrijednost koju osobito cijenim u ovoj radnoj okolini je razumijevanje i pomoć kolega u obavljanju mojih radnih zadataka u slučaju spriječenosti zbog privatnih obveza kao majke.

Katica Knežević, viša stručnjakinja za poštanske usluge, HAKOM

U HAKOM-u sam počela raditi nakon završenog fakulteta i mogu reći da sam se od samih početaka osjećala ugodno jer sam podršku kolega i nadređenih imala i tada, a tako i danas kao majka troje djece. Nekada je zaista teško uskladiti posao, obitelj, karijeru, ali kad imate razumijevanja u radnom okruženju tada je sve puno lakše. Smatram da HAKOM omogućuje jednake uvjete za napredovanje svima tako mi je i pružena mogućnost za daljnjim usavršavanjem te sam ove godine završila specijalistički studij „Reguliranje tržišta elektroničkih komunikacija“ na FER-u. 

Ana Falak, direktorica granske udruge, HUP

Velika je motivacija i ohrabrenje mladim roditeljima znati da je ravnoteža privatnog i poslovnog života za tvrtku važna tema. HUP prepoznaje potencijal i korist razvoja jednog takvog odnosa sa zaposlenicima, što je mladim mamama iznimno važno i što ih dodatno ohrabruje i motivira za nove uspjehe i daljnji rast, kako osobni tako i profesionalni te stvara osjećaj zahvalnosti i lojalnosti.


Elena Mimica, samostalna računovotkinja, HUP

10 godina rada u Hrvatskoj udruzi poslodavaca omogućilo mi je da razvijam svoj privatni život i karijeru u isto vrijeme bez da imam osjećaj da je jedan od ta dva „života“ zapostavljen. Zahvaljujući podršci mojih kolegica u odjelu imam mogućnost uvijek ostati uz svoju djecu kada su bolesna i najviše me trebaju te prisustvovati svakom bitnom događaju u njihovom životu. Zadovoljna kao žena i majka svoju privatnu sreću prenosim na posao te s puno većom lakoćom rješavam tekuće obaveze i nadolazeće probleme.

Ivana Štagljar Mikac, rukovoditeljica Planiranja i kontrole proizvodnje, INA d.d.

Uvijek je važno obaviti posao, međutim, meni osobno važno je dati i dodatni doprinos - to me ispunjava. Budući da uvijek imam mogućnost, kada je potrebno, uskladiti i prilagoditi vrijeme provedeno na poslu sa svojim privatnim obavezama, to me dodatno inspirira.

Sredina u kojoj radim je iznimno prijateljska, vrlo ugodna za raspravu o svim segmentima poslovanja. Prisutna je vrlo široka sloboda za izražavanje kreativnosti i uvođenje novih ideja što mi daje dodatni poticaj za rad i osobni razvoj.

 

Ksenija Galešić, direktorica održivog razvoja, zaštite zdravlja i sigurnosti logistike, INA d.d.

Jako me razveselio što sam nakon povratka sa porodiljnog dopusta saznala da je naša kompanija uvela Fleksibilne oblike rada. Kao majci dvoje male djece to mi olakšava planiranje i usklađenje poslovnih i privatnih obaveza.

 

Agron Kadiu, direktor Odjela za ponudu malim i srednjim poslovnim korisnicima, Hrvatski Telekom

Smaram da čovjek može dobro funkcionirati jedino ako je u ravnoteži sa samim sobom, ako može uskladiti svoje interese – poslovne i privatne. No, to neće doći samo od sebe. Stvari treba postaviti na svoje mjesto, uložiti trud, biti svjestan prioriteta i napraviti pametnu organizaciju – doma i na poslu.
Moj je posao vrlo zahtjevan, vodim Odjel za ponudu malim i srednjim poslovnim korisnicima i moramo zaslužiti i očuvati korisnikovo povjerenje u našu kompaniju.Izazov je to u kojem uživam, zajedno sa svojom ekipom – timom izuzetno mladih i motiviranih ljudi. Stalo nam je, dajemo sve od sebe, imamo dobru komunikaciju, poštujemo se međusobno, fleksibilni smo i doista odlično surađujemo. Ne gledamo na sat – kada je tko došao ili otišao s posla. Zanima nas jedino je li posao napravljen i roku i na zadovoljstvo korisnika. Nastojimo velik dio posla obaviti u redovitom radnom vremenu. Ipak, ne mogu računati na to da ću svaki dan izaći s posla u 5. Ali, mogu računati na razumijevanje kada moram obaviti nešto jako važno privatno. Dobar je to osjećaj biti zadovoljan na poslu i biti dobar otac i suprug.

Renata Štefić, direktorica Odjela za ponudu korporativnim korisnicima, Hrvatski Telekom

U HT-u sam gotovo 19 godina, počela sam kao pripravnik u zanimljivom i poticajnom okruženju koje je za mene i danas vrlo inspirativno. To je ono što volim – dinamika, izazovi, mogućnost stalnog širenja znanja i okvira razmišljanja. Hrvatski Telekom mi to pruža, baš kao i šanse za napredak u karijeri.
Moj je posao vrlo zahtjevan, ali izuzetno zanimljiv. Vodim Odjel za ponudu korporativnim korisnicima i to nije posao u kojem možeš zatvoriti svoje ladice u 16:00, otići doma i do sutra ujutro ne misliti na kompaniju. Ima situacija kada je potrebno dati od sebe više, ostati duže i odraditi određeni zadatak. Ali, isto tako uvijek mogu računati na razumijevanje kompanije za moje privatne obveze i potrebe. Jer HT stvarno podržava majke s djecom. Mislim da je tajna ravnoteže poslovnog i privatnog života u razumijevanju i odgovornosti. Kompanija koja je svjesna da njezin uspjeh ovisi o kvalitetnim i zadovoljnim ljudima, podržat će privatni život svojih zaposlenika, a oni će zauzvrat kompaniji dati najbolje od sebe.

Vedrana Čučković, rukovoditeljica PJ nabave za logistiku i održavanje, INA d.d.

Od prvog radnog dana sam se susrela s različitim izazovima, od onih na radnom mjestu do usklađivanja obiteljskih i radnih obaveza.

Sve više kolega cijeni karakteristike žena u poslovnom svijetu poput ženske intuicije, organiziranosti i radišnosti, ali i dalje postoje predrasude o muškim i ženskim ulogama na poslu i u obitelji.

Uvelike pomaže činjenica što INA potiče ravnopravnost žena i muškaraca. 

 

  

Snježana Ramač Posavec, irektorice Službe gl. knjige i izvještavanja, INA, d.d.

Na poslu koji je vrlo dinamičan i pun izazova važno je održati ravnotežu između privatnog i poslovnog života.

INA Grupa omogućava upravo tu stabilnost jer je odgovoran sustav koji podržava radnika u mnogim aspektima te ima razumijevanja i za privatnu roditeljsku ulogu.

  

 

Anamaria Todorić, urednica rubrike Panorama i izvršna urednica Expressa, 24sata

U redakciju 24sata došla sam na samom početku i na nižu poziciju od one na kojoj sam danas. Tijekom godina nekoliko sam puta napredovala, a najveći iskorak imala sam upravo u trenutku kad sam prvi put ostala trudna. Usprkos trudnoći i rodiljskom dopustu, moje napredovanje nije dovedeno pod upitnik. Naprotiv, vratila sam se na istu poziciju i plaću. U 24sata uobičajena je praksa da se rođenje djeteta financijski stimulira, što je velik plus svakome tko se odluči na roditeljstvo. Iako je posao u medijima općenito prilično nezahvalan za obiteljski život, moji mi nadređeni uvijek pomažu kako bih što uspješnije izbalansirala privatni i poslovni segment, a mene to, naravno, motivira da maksimalno dobro i odgovorno odrađujem svoj dio posla i da 'uzvratim usluge' drugima kad je to potrebno. Mislim da je upravo taj prijateljsko-poslovni odnos ključ zadovoljstva i razlog zbog kojeg se niti jedan roditelj u ovoj kompaniji ne osjeća loše zbog svojih neposlovnih obveza. Sjajna je i praksa mogućnost da roditelj ne mora doći na posao na 1. rođendan svojeg djeteta, a tvrtka maksimalno izlazi u susret roditeljima kod prilagodbe djece na vrtić i školu ili u slučaju bolesti.

Marica Jakopović, voditeljica proizvoda, 24sata

Radim u 24sata već dvije godine, na dvije različite funkcije, a uskoro ulazim i u novu, dodatnu ulogu u Marketingu. U proteklih više od 10 godina nisam bila u tvrtki koja mi je omogućila ovako lijep 'work-life balance'. Imam dvoje djece (10 i 15 godina) i sad sam većinom u ulozi taksista nakon radnog vremena, tako da izuzetno cijenim fleksibilnost koju mi trenutačni poslovdavac omogućuje. Kad je čovjek zadovoljan svim aspektima života - osobito privatnim životom i obvezama - može biti više fokusiran i odan poslu. Smatram da je to moja tvrtka prepoznala i zato mi pruža sve više i odgovornije položaje, koji me izuzetno vesele i ispunjavaju.

 

Hrvoje Dorešić, voditelj digitalnih proizvoda, 24sata

Od prvih dana u 24sata zaokupio me natjecateljski duh i energija kompanije koja želi rasti i postati tržišni lider. Uz sjajan timski rad i inovacijama na mnogim područjima, uz dobro definirane procese, uspjeli smo to i postati. Kao urednik web portala 24sata.hr u osam godina dobio sam mogućnost učiti od vrhunskih medijskih, biznis i digitalnih stručnjaka. Uz osobnu odluku da ću nastaviti ulagati u svoje znanje, kompanija me u tome podržava i omogućava mi kontinuirani razvoj karijere, sad kao product managera. Otkad sam postao otac, kompanija je u velikoj mjeri pokazala razumijevanje za usklađivanje privatnih i poslovnih obveza. 

 

Vlatka Velčić-Grošeta, glavna savjetnica u Sektoru pravnih poslova, PBZ

Radim u vrlo dinamičnom okruženju koje nam gotovo svakodnevno postavlja nove izazove s obzirom na promjene u okruženju financijske industrije. Privredna banka Zagreb kao odgovoran poslodavac nam omogućava dodatno obrazovanje u okviru interne Poslovne škole koja nam daje uvid i u druge aspekte poslovanja pored pravnog što mi pomaže u efikasnijem rješavanju svakodnevnih poslova i olakšava komunikaciju s kolegama iz različitih odjela. Bez odgovarajuće podrške sustava u tako dinamičnom poslu ne bi bilo moguće odgovorno obavljati i roditeljsku ulogu, koja je u mom slučaju s troje djece trostruka.

Nikolina Pokas, direktorica poslovnice Maksimirska, PBZ

Radim u Privrednoj banci Zagreb već četrnaest godina, od završetka Ekonomskog fakulteta. Postepeno sam napredovala i trenutno sam direktorica jedne od strateških poslovnica u Zagrebu. Dva puta sam bila na porodiljnom dopustu i oba puta sam se vratila na isto radno mjesto, što je svakako pozitivna praksa unutar banke.

Osim što mi sustav i posao koji radim zaista omogućavaju odgovarajuću ravnotežu života i posla, Banka nam i dodatno pomaže gdje god je moguće. U mom slučaju, budući imam djecu školskog uzrasta, dobivam subvenciju za kupnju školskih knjiga.

Ines Gudelj, izvršna direktorica Direkcije privatnog bankarstva, PBZ

Zaposlena sam u Privrednoj Banci Zagreb od 2003. godine, dakle punih 11 godina ovdje postupno gradim poslovnu karijeru. Danas kao izvršna direktorica Direkcije privatnog bankarstva mogu reći da mi je, s obzirom na kompleksnost posla kojeg obavljam i odgovornost koju imam, velika podrška što je Banka omogućila korporativni vrtić.

Blizina vrtića, koji se nalazi u istoj poslovnoj zgradi kao i moj ured donijela mi je velike uštede u vremenu tako da se kvalitetnije mogu posvetiti svome djetetu, te tako jednostavnije spojiti poslovnu i roditeljsku ulogu.